Tillökning

Sent en sommarnatt under 2006 års nollning var två SFG soldater på väg hem från det beryktade tältet. Halvvägs från paviljongen till Strömvallen fick vi syn på en av de vingligaste cykelfärder vi någonsin skådat, strax därpå låg den stackars cyklisten, tillika nollan, med ansiktet rätt ner i gräset. Trots att vi gick till fots och denna parvel hade cykel var vi snart ifatt honom. Hjälpsam som jag var hjälpte jag den smått överförfriskade grabben upp på benen igen. Vi fick syn på hans pedagogiskt självtillverkade nollebricka och förstod att han var en av oss lärarstudenter. Efter en snabb utfrågning om vem han var och vart han var på väg erbjöd jag mig att skjutsa hem grabben på hans cykel då vi delade slutdestination, nämligen Sätra. Då mitt egna skick under dessa nollningsveckor brukar vara rätt blöta vart inte cykelfärden mycket rakare men till skillnad från grabben på pakethållaren visste jag åtminstone vilket hål Sätra låg åt. Så efter mycket om och men nådde vi till slut Sätra och lät den nyinflyttade smålänningen vingla hem.

Jag kunde då aldrig ana, att denna vinglande pratkvarn till smålänning, nu 3 år senare, efter mycket slit och tungt jobb nått alla grabbars mål, Efter lång och trogen tjänst som Prospect för SFG har grundarna beslutat att Affe har det som krävs, efter att ha visat lojalitet, brutalitet och uppoffringsförmåga bland annat genom att dra på sig ett fullständingt onödigt rött kort innan sin första bolltouch i en på förhand fredlig och vänskaplig träningsmatch. Allt för att glädja sina huttrande SFG bröder i publiken. Affe kan nu stolt titulera sig fullvärdig medlem i SFG.

Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar